torsdag 23 september 2010

En galen attack av biljettkontrollanter

Jag läste en bra insändare i metro idag. Personen som skrev var definitivt emot sverigedemokraterna. Bara det var ju bra!
I insändaren stod det saker som att sd minsann får fatta att dom inte är särskilt omtyckta eftersom 95% av alla som röstade i valet, inte röstade på sd.

Sverigedemokraterna har intagit en slags martyrroll. "Det är svårt för oss för att alla är emot oss blablabla" Såklart alla är emot er. 95% är emot er. Ni för en politik som går emot våra värderingar och normer. Att vi demonstrerar emot sd är en demokratisk rättighet. Och jävlar vad vi ska demonstrera!

I insändaren stod även att partier med få mandat inte tas så mycket notis om. Nog för att det är hemskt att dom är med överhuvudtaget, men dom är inte så stora än och om vi kämpar och aldrig ger upp, så bör dom inte få ha så mycket att säga till om.

Den som tycker att jag inte har någon koll och att det jag skriver låter jättedumt, kommentera gärna. Rätta mig om jag har fel.

Förresten, en annan lite kuslig grej som pågår i vårt samhälle. Biljettkontrollanter. När jag åkte bussen hem förut, så dök det upp en hel svärm kontrollanter. Ingen fick gå av och ingen fick gå på förren dom hade kontrollerat alla. Tre stackare blev totalt uthängda för att dom inte betalt biljetten. Dom fick gå av, till allas beskådan. "Se på dom dumma tjuvåkarna"

När det kommer på 11 kontrollanter är man inte så stor. Jag har månadskort, men jag blir lika nervös ändå. En våg av makt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar