onsdag 22 december 2010

Dag 06 – Min dag

Min dag började med lite dumsurfande i sängen, med te och banan. Sedan tog jag tag i mig själv fixade ordentlig frukost, som bestod av flingor och mera te och en apelsin.

Efter det städade jag toaletten medan jag lyssnade på musik. Sedan dumsurfade jag lite till, och lite till, och lite till.
Sen packade jag väskan full med myskläder, och en klänning till julafton, och packade ihop datorn. Efter det hoppade jag in i duschen.

Fy fanken vad tråkigt....nu orkar väl ingen läsa mera..

Jaja när jag fixat iordning allt och fått med mig sillen i kylskåpet, åkte jag till centralen för att ta tåget som gick 16.32. När jag kommer dit står det en ny tid på mitt tåg. Kl 16.55. Jaja bara att vänta.
Kl 17.00 stod det att tåget var ersatt med bussar, så jag går ut till ersättningsbussarna. Där är totalt kaos. Flera hundra personer som ska åt olika håll. Bussar som står huller om buller. De finns ingen information. Men en envis röst i högtalarna ropar ut att ersättningsbuss till Trollhättan/Vänersborg har ankommit. Men ingen buss går dit så nej, dom har inte kommit.

Efter en halvtimmes väntande kom det en buss. EN buss som skulle till Trollhättan. Trollhääättan. Jag tänker att jag fan ska med den bussen och slinker smidigt igenom folkhavet. Tänk vad många som får plats på ett pendeltåg, alla dom ville med bussen. Hur tänkte dom?
Jag kommer iallafall ombord och bussen kör strax iväg Och hamnar rakt i kaoset på vägarna. Köer, köer, köer. Jag hade det rätt gött dock. Jag var ju på väg iallafall. Värre var det för dom stackarna som inte fick plats.
Det tog nog en halvtimma innan vi kom ut ur Gbg, sedan rullade det i sakta mak mot Trollhättan.

Jag har världens bästa pappa som kom och hämtade mig där. Väl hemma i Brålanda fick jag köttfärssås och spagetti. Då var kl 20. 00 och jag skulle egentligen vart hemma två timmar tidigare. Det tar oftast bara en och en halv timme att åka från Gbg till Brålanda....Ja jag är glad att jag kom hem. Och i värsta fall hade jag väl fått åka hem till min lägenhet igen. Om det inte kommit nån buss. Men nu är jag där jag ska vara och jag är jävligt nöjd.

Sedan tittade jag på Morden i Sandhamn med mamma medan pappa gjorde köttbullar till julbordet i köket. Väldigt trevligt och mysigt.

Ja det var min dag.

1 kommentar: