lördag 20 november 2010

Strängt

Idag strängade jag om gitarren. Det är första gången jag gör det själv. Det blev snyggt och nu kan jag äntligen spela igen.
Varje fredag har jag tre timmar gitarrlektion....på universitetet. Hahaha det är fantastiskt. Fast vår gitarrlärare är väl hård ibland och får oss att spela Iron Maiden. Det är hårt. Speciellt när man är nybörjare som jag. Men rockackorden är bättre än barré. Fy vad det är hemskt.

Igår spelade vi Kalles klätterträd med barréackord. Jisses vad handen krampar.

Just nu är min hand fastlåst i ett konstigt krampande grepp där pekfingret står rakt upp.

Hårt

2 kommentarer:

  1. haha, känner igen det där! kan vara av den anledningen som jag inte rört min gitarr sen sagoprojektet i våras..;)

    SvaraRadera
  2. Har oxå ett finger som står rakt upp. Det i mitten :-D

    SvaraRadera